Tilbake til Tenerife!🌴Med blandede følelser...🙄

Der var jo liksom både slutten og starten på livet sist...
Og av alle steder i verden skal jeg tilbake til akkurat den øya der ulykken skjedde i 2014... Men...
Jeg satser på gode opplevelser denne gangen. Skal ikke på akkurat samme sted, og har bestemt meg for at jeg helst vil unngå å se stedet og det hotellet denne gangen hvertfall.

Nå er det nytt år, og nye prosjekter!

Synes som alltid at vinteren er altfor tung. Føler meg småsyk hele tiden, fryser konstant og er stort sett altfor slapp.
Så tenker at en uke med sol og varme vil gjøre rimelig godt 🌞

Jeg begynte på dette innlegget rett før jeg skulle dra, og hadde planer om å oppdatere underveis. Men klarte å glemme mobilen hjemme så da ble det en uke uten sosiale medier😜 Er ikke alltid så dumt det da, mer tid på andre ting og opplevelser.

Turen gikk fint, med noen utfordringer underveis. Det kan være litt ekstra slitsomt for meg da ikke det alltid går an å løse dem så enkelt. Men var stort sett ganske heldig og reiste med godt mot og en god venn.

Flyselskapet ordnet med assistanse så kom meg greit av og på flyet med hjelp fra dem. De trillet meg inn i kabinen i en smal rullestol tilpasset akkurat det.
Flyturen gikk generelt bra, har aldri vært redd for å fly, men denne gangen følte jeg meg litt fanget da jeg satt innerst og visste jeg ikke kunne "bevege" meg noe annet sted.
Men med litt dype inn og ut pust og litt "trøst" fra Marcus klarte jeg å få tankene over på noe annet.

Var noe irritert på meg selv da vi begynte å nærme oss landing på Tenerife. I takt med solnedgangen skulle flyet gå inn for landing... Og jeg hadde ikke kamera!😡
Solnedgangen var helt magisk! Da den gikk ned i horisonten ble fargene bare sterkere og sterkere, og forandret seg for hvert sekund. Heldigvis satt jeg ved vinduet og hadde front row til den nydeligste solnedgangen! Det beste var når vi kom så langt ned at vi fløy rett forbi Teide. Tenerifes vulkan, og Spanias høyeste fjell! Med Teide rett ved siden av oss og solnedgangen bak vulkanen kunne det faktisk ikke bli vakrere.
Jeg var målløs og så takknemlig for å få se det🏔🌋🌄
Naturen assa💛
Det var absolutt en god avslutning på flyturen!

Når man trenger assistanse kommer man gjerne først inn på flyet, og sist av. På Tenerife er det trapper ut av flyet. Men der hadde de en sånn heisebil som jeg ble trillet inn på og heist ned og kjørt til der vi skulle gå inn. Helt ukomplisert, gikk kjempe bra!

Vi fikk henta bagasjen og lette etter bussen vi skulle på for å komme på hotellet. Kjente med en gang jeg kom ut fra terminalen at minnene strømmet på fra sist tur. Det var rart å være der igjen. Men vi sto utenfor og tittet på tavlene da en dame fra reiseselskapet kom bort og fortalte at hotellet vi skulle på hadde gjort en feil og det var overbooket så vi skulle bli kjørt til et annet hotell. Det blir jo såpass hektisk at jeg ikke fikk tid til å dvele så mye over minnene fra forrige gang likevel.
Vi ble vist til bussen, der det ikke er særlig lett for meg og komme på da det er smale trapper opp inngangen. Man kan virkelig ikke dra med hvem som helst om man skal reise sånn. Marcus (reisefølget mitt) er heldigvis sterk nok og bar meg opp og inn i bussen☺

Da var vi spente selvfølgelig på hvor turen bar. Skulle til andre siden av øya så det tok litt tid. Vi var de siste som skulle av bussen, siste hotellstopp, og du kan si vi ble rimelig positivt overrasket da vi så hotellet!
Ble virkelig oppgradert fra et 3 stjerners til et 5 stjernes luksus spa hotell! Jeg har ingen egne bilder så jeg har hentet fra google⬇

Her ble vi møtt av en pikkolo og vist inn til resepsjonen hvor vi fikk champagne mens vi ble booket inn! Ikke feil det når man er sliten etter reiseveien!

Lobbyen

Hotellet inneholdt også 3 restauranter, en butikk med exclusive klær og spaavdelinger.

Men ikke nok med det liksom. Oppgraderingen var ikke ferdig der. Vi ble vist inn til rommet som viste seg å være en juniorsuite nesten på str med leiligheten min hjemme! Fantastisk fint, med queensize bed, sofagruppe, minibar, og svær terrasse! 24 timers roomservice og ja, bare velstand😊
Ja så her skulle vi bo i en uke da.

Var en tur ute og utforsket litt i nærområdet før vi bestilte noe kveldsmat til rommet før vi skulle legge oss.

Upåklagelig frokost på hotellet, med kokk som lagde omelett etter eget ønske mens man ventet, pannekaker og annen varmmat. Var absolutt ingenting som manglet i bufeeten heller.

Litt av hagen

Dam med skilpadder og fisk og masse hyggelige fugler

Litt av bassengområdet

Måtte jo utforske sentrum litt og da.
Puerto de la Cruz er en fin by. Stranden nede i sentrum har svart vulkansand, og noen sånne havbassenger eller hva det nå heter. Fint utarbeidet, lett å trille de fleste steder der nede.
Men hotellet vårt lå ganske langt oppe i en sånn fjellside ved siden av Teide, så veiene ned til sentrum var veldig bratte. Ganske slitsomt med manuell rullestol, må være sterk i klypa for å holde igjen nedover der. Litt så som så med hvor tilrettelagt det var enkelte steder da, ikke alle steder det går an å komme inn, men man finner jo alltids ut av det♿

Her er byen med Teide i bakgrunnen

Håper ikke jeg får problemer nå med "lånet" av disse bildene assa😂
Er jo krise når man ikke har kamera selv! Og jeg som er såå glad i å ta bilder!🙈
Reklame for stedet hvertfall da😊

By night

Kjempe hyggelig fin gamleby der også

Så ferien gikk stort sett med til å få litt påfyll av sol, kose oss med mat og drikke, og bare slappe av og få litt nye inntrykk.
Trenger virkelig det når man har vinter i Norge😜
Jeg slapp egentlig også å få noe kjipe opplevelser eller flashbakcs fra sist, da jeg var på nytt sted og kunne skape nye minner💖

Ble syk siste døgnet der da så lå inne på rommet hele siste dagen med matforgiftning eller noe. Hadde hvertfall bøtta ved siden av senga og lå der og ropte på elgen😂 Æsj...
Hehe... Litt kjedelig det, men alt i alt så var det egentlig bare supert!🌞🌴🍷

For dere som har giddi å lese alt, takk!😊
Og nå skal jeg fortelle dere noe annet spennende; mens jeg var på ferie tok en journalist fra Dagbladet kontakt med mamma da hun hadde vært her inne på bloggen min og lest historien min.
Hun var interessert i å intervjue meg.
Jeg snakket med henne tidligere i uka, og allerede i dag har hun vært her og snakket med meg, og vil lage en reportasje i Dagbladet Magasinet.
Det blir en artikkel i noe som heter Vendepunktet og skal omhandle ulykken min og tiden etter. Hva det har gjort med meg som person, og hvordan en så dramatisk hendelse påvirker livet.
Så nå er jeg superspent og grugleder meg litt til resultatet. Alltid litt skummelt når et anner menneske skal fortelle om meg, også skal det jo ut i en av Norges største aviser, så det er jo ikke bare småtteri heller da😮🙈

Satser på at det blir bra, og kanskje det kan motivere til å skrive litt oftere her og. Kan jo være det dukker opp noen ekstra lesere😊

Stay tuned...

Uansett vil jeg ønske en super helg,
gi noen en klem, ta vare på øyeblikkene!

Fredagshilsen fra Lillestrøm ♡

☆Theresa☆

#blogg #livet #rullestol #ulykke #ferie #tenerife #dagbladet #ingenvinger #helse #minner

Theresa

36, Skedsmo

~Everything that Drowns Me Makes me wanna Fly~ ...Etter å ha overlevd et fall på over 10 meter i 2014 skriver jeg om blant annet veien tilbake til livet fra sykesenga... En ting jeg har lært etter alt jeg har opplevd i livet er at det går videre! Har du husket å fortelle noen at du er glad i dem i dag?